fbpx

A digitális marketingben  a Landing page egy egyoldalas weboldal, mely leginkább hirdetési célt szolgál. Reklámozhatod vele az induló vállalkozásod, szolgáltatásod vagy aktuális eseményed pl webinárod.

Ez az a weboldal ahova az érdeklődő akkor érkezik, mikor egy hírlevélben, vagy az interneten olvasott hirdetésen a figyelemfelkeltő linkre kattint.

Amíg a többoldalas weboldalak célja az, hogy minél jobban, több oldalról bemutassanak egy márkát, céget, vagy egyesületet, addig a Landing page, vagy egyoldalas weboldal úgy van kitalálva és dizájnolva, hogy egy konkrét célra fókuszáljon, például egy bizonyos termék eladására, bemutatására vagy egy konferencia meghirdetésére.

Éppen emiatt a fókusz miatt a landing page az egyik legalkalmasabb marketing eszköz arra, hogy növeld a bevételed, vagy a látogatóid számát.

 

Felépítése

 

Bár a Landing page-ek kinézete nagyon eltérő lehet, a felépítésük sok esetben mégis hasonló szokott lenni.

Általában legfelül egy menüsor található, ahol a linkek az oldal különböző pontjaira mutatnak, illetve navigálnak. 

Ezután következik egy figyelemfelkeltő, vevőcsalogató fejléc, rendszerint képpel, vagy beépített videóval, ami felkelti a látogató érdeklődését az adott termékkel, vagy szolgáltatással kapcsolatban.

Ezután következik egy részletező, kifejtő rész, ahol a hirdető alaposabban bemutatja a meghirdetett árut, vagy szolgáltatást, hogy meggyőzze a látogatót arról, hogy miért érdemes megvennie az adott terméket. Erre egy honlapon különböző módokon van lehetőség pl. más vevők tapasztalatainak megosztása, termékbemutató képek elhelyezése,  termékbemutató videó beillesztése vagy  termékrészletek bemutatása ( pl. könyvrészlet feltöltése) stb.

Ha sikeresen felkeltettük a vevő érdeklődését, nincs más hátra, mint eladni a meghirdetett terméket vagy szolgáltatást. Itt lesz nagyon fontos szerepe a „vevőszerző” gomboknak, mezőknek, ahol pár kattintással kapcsolatba tud lépni velünk ügyfelünk, vagy meg tudja rendelni és ki tudja fizetni az adott terméket.

A honlap legvégén legtöbbször egy összegzés áll a honlapokon feltüntetendő kötelező elemekkel: adatvédelmi nyilatkozat, elérhetőség, reklamáció lehetőségének feltüntetése stb.